Ke Mana Kaki Melangkah...

Ku Hayati Keindahan Ciptaan Allah...

Suria pagi menyambut ketibaanku di Negara Matahari Terbit


Assalamualaikum...
Catatan perjalananku dari Malaysia ke Osaka, Jepun:-

3-Oct-09: Berlepas ke Kansai International Airport, Osaka, Jepun, menaiki pesawat Japan Airlines. Awal-awal lagi dah terasa bertukar environment bila dengar pramugari bercakap Nihon go (Bahasa Jepun). Dari pintu perlepasan sudah jelas kedengaran pengumuman dlm bahasa Jepun, berterusan sehingga ke dalam pesawat. Sesekali tersenyum sendirian bila sebutan perkataan Inggerisnya tidak tepat... 

Sebaik shj pesawat mencecah ruang udara KLIA, tiba-tiba hati ni sebak la pula...ish Shazana ni, emo betul!:P Seat sebelah tak ada org; pesawat agak lengang sebab penumpang baru akan naik di Singapore. Jadi bolehla melayan sekejap perasaan sedih bercampur aduk gembira, macam-macam la...teringat mama peluk erat sebelum berlepas, bersama amanat2 yg diberi. "Jaga diri, jaga solat, mama sayang Kak Long...etc, etc..." Terkenang pula ahli keluarga ku terpisah dek jarak; Mama akan ke Jakarta menemani Ayah, Ili tinggal di UIA meneruskan kuliah dan diriku di Negara Matahari Terbit. Hmm...semuanya kerana tanggungjawab! Tgh dok layan2 perasaan, tiba-tiba peramugari manis ni sapa, beri orange juice dan kacang. Mata dh kuyu, ngantuk! Terlalu penat, mcm2 urusan di selesaikan sebelum meninggalkan tanahair.


Tiba-tiba, pengumuman nak mendarat di Singapura. Cepatnya masa berlalu...dah hampir sejam di awan biru rupanya! Transit 45min di Changi International Airport, Singapura. Jam 11 malam berlepas ke Kansai.
Melayan Transformers, Bumble Bee tengah lawan2, tiba-tiba rasa saya lak join sekali! hahaha di alam mimpi...saya TIDUR!


Sesekali pesawat goyang2, terjaga! Tidur semula, terjaga...huh, bila la nak sampai ni...letih! Dari tingkap pesawat, saya nampak matahari terbit! Cantik!!! Terasa macam suria pagi mengucapkan "Hajimemashite! Youkoso Nihon e (Welcome to Nihon)"

4-Oct-2009:Akhirnya, selamat mendarat di Kansai International Airport jam 6:40 a.m (JLT). Cuaca di Osaka begitu baik, cerah dan terasa sejuk hawa pagi. Alhamdulillah, saya kini di Negara Matahari Terbit!


(Gambar tu org belum mandi! haha...Beg merah isi Laptop, bagasi kecil isi pakaian, bagasi besar isi apa? ;) FOOD! ada sedikit buah tangan utk teman2 di Jepun, stok Brahims, mee segera, biskut, etc...)

0 comments:

Ahlan wasahlan...

Today is...

About Me...

About Me...
Anak Ayah Mama, kakak Syazwani; Shazana Mustafa nama diberi, Pandanglah aku dengan mata hati; Akan kau temui ketulusan budi...

Shazana

Shazana
Laksana sinar suria
Di pagi hening bercahaya
Bagai lukisan yang sedih engkau riangkan
Dengan tawa senda gurauan
Inginku nyatakan padamu

Namun mungkin jua tak perlu
Kerna pasti nanti
Kau tak akan mengerti
Kiranya kita tak pernah bertemu

Wajahmu tak mungkin ku rindu
Andainya hati kita tak pernah bersua
Pasti mudah ku lupakan semua
Kerana ku rasa bersalah

Mengambil dirimu darinya
Dia menyintai dengan sepenuh hati
Dengan tulus murni
Kasihmu Shazana
Cintamu Shazana
Untuk dia yang masih menunggu
Kasihmu Shazana

Cintamu Shazana
Bukan untukku
Lagu: Aidit Alfian Lirik: Aidit Alfian


An-Nuur...

There was an error in this gadget

Bicara dengan ku...